Rafinowany cukier czy naturalne substancje słodzące: co warto wybrać?

CukierCukier rafinowany cieszy się wielką popularnością wśród tych, którym bez słodyczy trudno wyobrazić sobie życie. Niestety, nadmierne spożycie cukru oraz jego wszechobecność sprawiają, że wielu z nas zaczyna mieć poważne problemy ze zdrowiem. Wynika to z kilku czynników, m. in. z wartości odżywczej takiego cukru. Przede wszystkim jednak cukier rafinowany pojawia się w naszym menu zbyt często, a to oznacza zbyt wielkie obciążenie dla metabolizmu. To właśnie nadmiar cukru w naszej diecie staje się przyczyną wielu poważnych chorób, w tym otyłości, próchnicy oraz chorób serca lub cukrzycy. Dieta może stać się znacznie zdrowsza w chwili, gdy cukier rafinowany stanie się w niej tylko okazjonalnym dodatkiem. Ze względu na coraz większą wiedzę na temat zdrowego żywienia oraz modę na zdrowy styl życia, wielu z nas stara się wyeliminować cukier rafinowany z diety i zastąpić go innymi produktami. W ten sposób wielką karierę zaczynają robić tzw. słodziki, czyli substancje słodzące, które mogą się okazać zdrowszą alternatywą dla tradycyjnego cukru. Warto jednak pamiętać, że sztuczne słodziki mogą się okazać jeszcze bardziej szkodliwym dodatkiem, niż cukier rafinowany. Jeśli chcemy zatem naszą dietę wzbogacić o zdrowe słodziki, musimy sięgać tylko i wyłącznie po te substancje słodzące, które można śmiało określić mianem naturalnych. Lista takich słodzików jest długa, a otwiera ją niezastąpiony miód. Na liście tej pojawiają się również takie słodziki, jak syrop klonowy oraz syropy słodowe, choć i cukier daktylowy, i melasa cieszą się coraz większą popularnością. Takie naturalne słodziki mogą sprawić, że nasza dieta nadal będzie słodka, a jednocześnie – wyjątkowo zdrowa.

css.php